vrijdag 10 februari 2012

VNV nation live @ bibelot 3-2-12

Afgelopen vrijdag, de 4e van februari vertrok ik naar bibelot, met de verwachting een band te zien die hun hoogtijdagen in de jaren ’90 hadden en een publiek waar hetzelfde mee aan de hand was… Niets was minder waar.
Bibelot zat behoorlijk vol met een zeer divers publiek, van gothics tot mannen in overhemden en van punkers tot metalheads, het was er allemaal. Vnv nation was ook nog lang niet uitgebloeid.

De avond begon met de duitse twee-formatie Destroid, bestaande uit zanger/percussionist Daniel Myer en begeleider Sebastian Ullman. Elk nummer had wel iets anders en was aangenaam om naar te luisteren. Leuk was dat Myer sommige elementjes van de muziek versterkte met zijn twee trommels, helaas was het soms niet helemaal gelijk met de muziek zelf.

Destroid pakte na een half uur in, en nadat er even wat soundchecks gedaan werden kwamen op de 5 grote schermen een timer te staan die aftelde van 50 naar 0, waarna de vier leden van Victory not Vengeance nation, oftewel VNV nation het podium beklommen. Na een nummer gehoord te hebben besefte ik al dat dit niet mijn muziek was, future pop.
Daarom waren voor mijn gevoel alle nummers ook behoorlijk hetzelfde. Dit zou voor fans van dit genre anders kunnen zijn. Aan het publiek te zien beviel de band wel in ieder geval. Ik vond vooral jammer dat alle aandacht gericht was op de zanger, en deze zanger over het podium liep alsof hij op pinkpop stond, steeds van links naar rechts lopend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten